Mobil Uyumluluk Etiketi Tarih Oluyor

Web tasarım sektöründe uzun zamandır ciddi bir pazarlama etiketi olan mobil uyumluluk sözcüğü google un gözünde eskiye nazaran önemini kaybetti.
Ne demek istiyoruz yada ne oluyor ?
Tablet,telefon gibi mobil cihazlar kullanılarak yapılan aramalarda kullanıcı deneyimini ön plana çıkarmak adına mobil uyumlu sitelere arama sonuçlarında google tarafından “mobil uyumlu” etiketi ekliyordu.Bu işlem mobil cihaz kullanan kullanıcılar için ciddi bir tercih sebebi olurken, mobil cihazlar vasıtasıyla yapılan arama sorgularında web sitelerinin sıralama değişikliği faktörünü de beraberinde getiriyordu.Arama motoru optimizasyonu işi ile ilgilenen kişiler sitelerinin mobil uygulamasını site için bir kriter olmaktan çıkartıp seo için bir kriter gözüyle görüyor adeta google un algoritmasını çözmüş edaları takınıyorlardı.Velhasıl geçtiğimiz günlerde Google üzerinden yapılan bir açıklama ile mobil sorgu ekranındaki mobil uyumlu etiketinin tarihe karıştığı açıklandı.Bunun sebebi olarak dünya üzerinde ki sitelerin %80 %85 inin artık mobil bir görüntüsünün olması gösterildi.Peki Bu ne Demek oluyordu ? Bu google un aslında bir çeşit algoritma değişikliğine gittiğinin ve artık mobil uyumluluğun bir kriter olmaktan çıkartılıp aslında zorunluluk olduğunun kabul etmesi demek oluyordu ve mobil uyumluluğun sıralamalarda eskisi kadar etkisinin olmayacağının bir belirtisi olarak gösterilebilir.

Sitem Mobil Uyumlu mu ?

Bu yazımıza google aramalarında “mobil uyumluluk etiketi gözükmüyor” “sitem mobil uyumlu mu ?” gibi ibarelerle gelenler olacaktır sizlerde web sitenizin mobil uyumluluğunu test etmek isteyebilirsiniz.Sitenizin mobil uyumlu olup olmadığını öğrenmek için
https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/
adresinde yer alan mobil uyumluluk testini uygulayabilirsiniz.

Bu Yazıyı Sosyal Medyada Paylaşın:

Yusuf Alper